Kerää Pisteitä Jokaisesta Tilauksesta
100% Aitoja Tuotteita

Dolce & Gabbana Hajuvesi & Naisten tuoksut

Italialainen Dolce & Gabbana on yksi aikamme suurimmista muotitaloista. Yhtiön vaatteet, tuoksut, kengät ja asusteet tunnetaan kaikkialla, ja ihan syystäkin. Dolce & Gabbanan tai D & G:n perustivat 2 italialaista muotisuunnittelijaa, Domenico Dolce ja Stefano Gabbana vuonna 1985. Kaikki alkoi Milanossa vuonna 1980 kun Gabbana soitti muotitaloon, jossa Dolce oli töissä kysyäkseen vapaista työpaikoista. Tästä puhelusta alkoi yksi muotimaailman menestyksekkäimmistä kumppanuusprojekteista. Vuoteen 2005 mennessä yhtiön liikevaihto oli lähes 600 miljoonaa euroa, mikä teki D&G:stä yhden maailman nopeimmin kasvaneen muotiyrityksen.

Dolce & Gabbanan brändin vahva identiteetti on kehittynyt vuosien mittaan, mutta muotitalo ei ole koskaan unohtanut juuriaan etenkään naisten muodissa. D&G:llä on selkeä oma tyylinsä, joka yhdistelee kausittaisissa mallistoissaan innovatiivisia ideoita sen välimerelliseen alkuperään. D&G:n brändi on monipuolinen ja monialainen, ja sen ominaisuudet ovat melkein ristiriidassa keskenään.

D&G:n perinteitä rikkova ja tyyliriskejä ottava asenne teki heti vaikutuksen laajempaan yleisöön. Hyvä esimerkki on heidän naisten ”korsettimekot”, joita mainostettiin niin provokatiivisesti, että suuren menestyksen lisäksi yhtiö sai myös lakiongelmia. D&G:n muita erikoisia vaatteita on mm. alusasut, joita käytetään päällysasuina (esimerkiksi korsetit ja rintaliivien kiinnittimet), gangsteripomon raidalliset puvut ja liioitellun ylellisellä kuosilla koristellut takit. Lisäksi heidän naisten ja miesten mallistoilla on aina huomattavat mainoskampanjat. Hyvä esimerkki on mainoskampanja, joka mustavalkoisiin julisteisiin kuvaaja Ferdinando Scianna kuvasi supermalli Marpessan vuonna 1987.

Vuonna 2009 D&G julkaisi ensimmäisen värikosmetiikkasarjansa, jonka mainoskasvona oli Scarlett Johansson. Ensimmäinen korumallisto julkaistiin vuoden 2011 loppupuolella, ja siinä oli 80 eri korua kuten jalokivin koristeltuja rukousnauhoja, onnenamuletteja ja kaulakoruja. D&G:n muotitalo on saanut monia palkintoja tuoksuistaan kuten Woolmark-palkinnon vuonna 1991 ja palkinnon ”Vuode feminiinisimmästä tuoksusta” vuonna 1993.

Dolce & Gabbanan ensimmäinen tuoksu oli nimeltään Dolce & Gabbana for Women, ja se julkaistiin vuonna 1992. Siitä julkaistiin miesten versio vuonna 1994. Brändi julkaisi monia tuoksuja vuosien mittaan, ja yksi menestyksekkäimmistä oli Light Blue (2011). Se on raikkaan tuulahduksenomainen ja kevyt tuoksu, joka sopii kaikkiin vuorokauden aikoihin, ja se tuo mieleen Sisilialaisen kesän hengen. Muita suosittuja tuoksuja ovat mm. makea ja puuterinen sekä hedelmäinen ja kukkainen Pour Femme (1992), itämainen, hedelmäinen ja mandariinin, persikan, luumun ja kukkien sävyinen The One (2006) sekä hienostuneen pehmeä valkoisten kukkaissointujen, narsissin ja vesililjan säestämä Dolce (2014).
Näytä Lisää