Kerää Pisteitä Jokaisesta Tilauksesta
100% Aitoja Tuotteita

Giorgio Beverly Hills Hajuvesi & Naisten tuoksut

Giorgio Beverly Hillsin perustivat Fred Hayman ja George Grant vuonna 1961. Se oli ensimmäinen luksuskauppa Dayton Wayn ja Rodeo Driven risteyksessä Beverly Hillsissä, Kaliforniassa. Alueelle perustettiin pian sen jälkeen muitakin ylellisiä kauppoja (esimerkiksi Gucci ja Tiffany 70-luvun puolivälissä). Mutta Fred tajusi sijainnin potentiaalin ensimmäisenä. Hän perusti glamourintäyteisen naisten muotiliikkeen silloin vielä täysin tavalliselle kadulle, jonka varrella oli ruokakauppa, bensa-asema ja rautakauppa.

Kaupan nimeäminen Giorgio Beverly Hillsiksi oli Fred Haymanin idea. Nimi perustui Grantin etunimeen ja Beverly Hilton Hotelliin, jossa Fred työskenteli tapahtumajärjestäjänä rikkaille ja kuuluisille. Giorgio Beverly Hills oli paljon enemmän, kuin tavallinen luksusliike. Kauppa esiintyi mm. muutamassa elokuvassa, kuten vuonna 1990 Pretty Woman -elokuvassa, jossa Julia Robertsin roolihahmo meni kauppaan ollessaan tuhlailemassa Richard Geren luottokortilla. Kaupan asiakkaille tarjottiin lasi samppanjaa ja uskollisimmille Giorgio Beverly Hillsin asiakkaille annettiin kiitokseksi Waterford-kiteitä.

Kaupan vakioasiakkaita olivat Frank Sinatra, Nancy Reagan, Diana Ross, Charlton Heston ja Elizabeth Taylor. Vuoden 20. syntymäpäivänä päätettiin julkaista kaupan nimikkotuoksu. Sen haluttiin olevan uskalias, viettelevä ja edustavan auringonpaistetta, voimaa ja glamouria sekä Hollywoodin limusiinien kuljettamaa elämäntyyliä. Pullon muoto sai vaikutteita tyylikkäästä Tiffany-vaasista, ja sen erottuvat keltaiset raidat on otettu kaupan markiisista.

Giorgio Beverly Hills -tuoksu (jota kutsuttiin myös nimellä Yellow), julkaistiin vuonna 1981, ja sitä laitettiin Beverly Hillsin kaupan ilmastointilaitteisiin – Naiset rakastivat tuoksua ja siitä tuli bestseller.

Se oli myös yksi ensimmäisistä parfyymeistä, jota mainostettiin tuoksutettujen paperinpalasten avulla naistenlehtien sivuilla. Kun paperinpalasen irrotti lehdestä, pystyi haistamaan voimakkaan vaniljan, meripihkan ja patsulin tuoksun.

Giorgio Beverly Hills -parfyymi on kohtalaisen vahva, ja legendan mukaan se kiellettiin joistakin ravintoloista 80-luvulla sen voimakkuuden takia.

Nykyään Yellow-tuoksua voi ostaa erilaisissa lahjaseteissä. Ja joka vuosi Giorgio Beverly Hills julkaisee uuden lahjasetin, jossa on tämä tuoksuklassikko sekä halattavan pehmeä nallekarhu. Muita Giorgio Beverly Hillsin klassikkoparfyymejä ovat mm. raikas ja kukkainen naisten tuoksu Wings (1992), joka on tyylikkäässä lasipullossa, jossa on taivaan sininen korkki. Vuonna 1989 julkaistu Red on terävä, puinen ja sammaleinen tuoksu. Vuoden 1990 Ocean Dream on kukkaissävyinen ja erittäin feminiininen hienovarainen tuoksu. Parfyymien, vartalovoiteiden ja designer-vaatteiden lisäksi Giorgio Beverly Hillsin kaupoissa myydään nykyään myös luksusrannekelloja, aurinkolaseja ja koruja.
Näytä Lisää