Kerää Pisteitä Jokaisesta Tilauksesta
100% Aitoja Tuotteita

Burberry Partavesi & Miesten tuoksut

Thomas Burberry oli ollut kangaskauppiaan oppipoikana, kun hän päätti rohkeasti perustaa ensimmäisen kauppansa Basingstokeen, Hampshireen vuonna 1856. Siitä lähtien yritys on kasvanut yhä isommaksi ja mennyt kaikkien rajojen yli. Vuonna 1880 Burberry sai paljon huomiota julkaisemalla Gabardinen, joka on lujatekoinen ja vedenkestävä kangas, jota merkki käytti useiden vaatteidensa tekoon siitä lähtien.

Trenssitakista tuli Burberryn symboli, ja luultavasti myös merkin ikonisin vaatekappale. Takki kehitettiin alun perin, kun War Office antoi Burberrylle tehtäväksi modernisoida upseeriensa virkatakin sopimaan nykyaikaiseen sodankäyntiin. Tuloksena oli trenssitakki. Sodan jälkeen se pysyi yhä muodikkaana ja suosittuna siviilien parissa. Ikoninen Burberry-ruutu luotiin vuonna 1920 takin sisävuoreen, ja takki on yksi suosituimmista Burberryn tuotteista yhä tänäkin päivänä.

Burberryn menestystarinaa siivittivät myös monet menneen ajan ikoniset urheiluhenkilöt, joilla luotiin ”jos se on tarpeeksi hyvä heille, niin se on tarpeeksi hyvä minulle”-asenne, joka kasvatti myyntiä valtavasti. Kun Roald Amundsen saavutti Etelänavan ensimmäisenä ihmisenä, heidän vaatteensa ja telttansa tulivat Burberryltä. Hieman myöhemmin vuonna 1914 Ernest Shackleton oli valmistelemassa tutkimusryhmänsä lähtöä Imperiumin transatlanttiselle tutkimusmatkalle. Ennen lähtöä hänestä otettiin kuva Argentiinassa, ja hän piti päällään Burberryä tässä kuvassa. Nämä esimerkit ovat vain osa monista ikonisista henkilöistä, jotka ovat pitäneet yllään tämän merkin vaatteita rakentaen brändistä asiakkaille vahvana kuvan, joka on säilynyt nykypäivään asti.

Yksi Burberryn myydyimmistä tuotteista on luultavasti partavesi- ja tuoksukokoelma, etenkin miesten kokoelma. Sen lisäksi, että Burberryn miesten vaatteet ovat monien tavaratalojen bestsellereitä, Burberryllä pon ollut myös pitkä ura tuoksumarkkinoilla. Yritys julkaisi ensimmäisen partavetensä yksinkertaisella nimellä ”Burberrys for Men”. Seuraava tuoksu oli nimeltään ”Society” (1991), ja sitä tuotettiin sekä miehille että naisille. Siitä lähtien Burberry on yksi menestyneimmistä vaatemerkeistä tuoksualalla. Yritys on ehtinyt tehdä jopa 50 tuoksua ja kosmetiikkavalikoima julkaistiin kesäkuussa 2010.
Näytä Lisää